menusearch
doctorclips.ir

چگونه به سادگی لاغر شویم؟

جستجو
شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | ۲:۳۳:۵
سه شنبه هشتم مرداد ۹۸
(3)
(0)
چگونه به سادگی لاغر شویم؟

چگونه به سادگی لاغر شویم؟

چگونه لاغر شویم؟ بدون کمی اغراق باید گفت این سوال بسیاری از خانم‌ها و آقایان است. اما آیا همانگونه که به فکر لاغری هستید برای رسیدن به وزن ایده‌آل‌تان تلاش می‌کنید؟ در این مقال بهترین راه های لاغری را به شما ارایه خواهیم کرد. با جیمیتو همراه باشید.

چگونه لاغر شویم و لاغر بمانیم؟
بسیار ساده است؛ راز اصلی کاهش وزن در این است که نسبت به میزانی که در روز کالری می‌سوزانید، کالری کمتری به بدن خود برسانید. به‌طور خلاصه باید گفت که برای کاهش نیم کیلوگرم در یک روز، باید بتوانید هر روز (به مدت ۷ روز) از طریق غذایی که می‌خورید حدود ۵۰۰ کالری بیش از آنچه مصرف می‌کنید، بسوزانید.

کمتر فردی را می‌توان پیدا کرد که دارای اراده آهنین باشد و بتواند جلوی گرسنگی خود را بگیرید و تا انتها رژیم لاغری را دنبال کند. اما اگر سوالتان این است که چگونه لاغر شویم باید این سه مرحله را به درستی انجام دهید تا به نتیجه دلخواه خود که همان لاغری و چربی سوزی است برسید.

به صورت قابل توجه اشتها را کاهش دهید.
بدون اینکه گرسنه شوید، خود را لاغر کنید.
سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش دهید.
 
دور شکر و نشاسته را خط بکشید
قبل از هرکاری دور شکر و نشاسته را خط بکشید، با انجام همین کار ساده احساس گرسنگی در شما کاهش یافته و کالری کمتری مصرف می‌کنید. در این مرحله بدن شما به جای اینکه از قند و نشاسته موجود در بدن کالری سوزی انجام دهد، به سراغ چربی‌های ذخیره شده در بدن رفته و برای دریافت انرژی بدن آنها را می‌سوزاند. همچنین از دیگر ویژگی‌های حذف کربوهیدرات از رژیم غذایی افزایش سلامت کلیه‌هاست.

 

پروتئین، چربی و سبزیجات بخورید
وعده‌های غذایی بخورید که شامل پروتئین، چربی و سبزیجات کم کربوهیدرات باشد. در این بخش توصیه می‌شود که ۲۰ تا ۵۰ گرم کربوهیدرات در روز را مصرف کنید تا امکان دریافت کالری از چربی ذخیره شده در بدن فراهم شود

منابع پروتئین
گوشت گاو، گوسفند، مرغ و …
ماهی سالمون، میگو و سایر غذاهای دریایی
تخم مرغ و سایر پرندگان
بدون شک پروتئین به عنوان مغذی‌ترین ماده غذایی برای رژیم غذایی شناخته می‌شود. زیرا علاوه بر اینکه احساس سیری در شما به وجود می‌آورد باعث می‌شود حجم کمتری از غذا را دریافت کرده و به لاغری بیشتر کمک می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که وعده‌های غذایی پر پروتئین مصرف می‌کنند تا ۴۴ کالری در روز کمتر غذا می‌خورند که تاثیر مستقیمی در لاغری فرد دارد.

سبزیجات کم کربوهیدرات
کلم بروکلی
گل کلم
اسفناج
گوجه فرنگی
کلم
کاهو
خیار
و …
اصلا نگران خوردن یک بشقاب پر از این سبزیجات کم کربوهیدرات نباشید، چرا که خوردن یک بشقاب پر از این غذا هنوز به حد ۵۰ گرم کربوهیدرات شما نزدیک نخواهد شد! رژیمی غذایی که بر پایه گوشت و سبزیجات باشد شامل تمام مواد مغذی مانند: فیبر، ویتامین و مواد معدنی خواهد بود که سلامت بدن را تضمین می‌کنند.

منابع چربی
روغن زیتون
وغن نارگیل
روغن آووکادو
کره حیوانی
معمولا افراد ۳ وعده غذایی می‌خورند، این اصلا اشکالی ندارد و حتی شما می‌توانید ۴ وعده غذایی بخورید. در هنگام آشپزی و تهیه انواع سالاد می‌توانید از این روغن‌های گیاهی استفاده کنید، بدون اینکه نگران چاقی و اضافه وزن باشید.

 

چگونه لاغر شویم و لاغر بمانیم؟ 

سه بار در هفته وزنه بزنید
اگر همه موارد بالا را در رژیم لاغری خود رعایت کنید، نیاز نیست که ورزش کنید اما برای گرفتن نتیجه سریع ما به شما توصیه می‌کنیم که این کار را انجام دهید. برای شروع ۳ تا ۴ بار در هفته به باشگاه بروید و وزنه بزنید. اگر تازه کار هستید حتما از مربی باشگاه بخواهید تا شما را راهنمایی کنید.

یکی از مواردی که باعث کند شدن فرآیند لاغری می‌شود کاهش متابولیسم بدن در دوران داشتن رژیم لاغری است که با وزنه زدن و سوزاندن کالری می‌توانید آن را مجددا افزایش دهید. تحقیقات نشان می‌دهد که در دوران رعایت کردن رژیم لاغری مقداری از ماهیچه‌های خود را از دست خواهید داد که وزنه زدن به شما کمک می‌کند جلوی این اتفاق را بگیرید.

اگر امکان وزنه زدن در باشگاه را ندارید، پیاده روی، دویدن و دوچرخه سواری و یا شنا کردن را به شما توصیه می‌کنیم.

 

۱۰ نکته برای راحت‌تر لاغر شدن
بعد از اینکه در خصوص برنامه غذایی که در بالا به آن اشاره کردیم وقت آن رسیده است که با نکاتی کلیدی آشنا شوید که پاسخ سوال چگونه لاغر شویم را برای شما ساده‌تر خواهد کرد کافیست به این موارد توجه کنید و سعی در رعایت کردن آن‌ها بکنید.

 

صبحانه پر پروتئین
پروتئین باعث می‌شود که هورمون‌های اشتها تنظیم شده و احساس سیری را در شما بیشتر می‌کند؛ پس حتما غذای کمتری خواهید خورد. تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن صبحانه رژیمی و مقوی که حاوی مقادیر بالایی پروتئین است می‌تواند شما را تا ساعت‌ها سیر نگه دارد. بهترین انتخاب برای این نوع صبحانه عبارت است از:

تخم مرغ
اوت میل
کباب
شیر
پودینگ دانه چیا
ماهی کبابی و …

 

چای شیرین و آب میوه
چای شیرین و آب میوه‌ها به علت داشتن مقادیر بسیار زیادی شکر علاوه بر اینکه باعث چاقی شما و احساس سیری کاذب در شما می‌شود. فاقد هرگونه مواد مغذی هستند. بنابراین به جای این دو نوع نوشیدنی شیر تازه را جایگزین کنید تا علاوه بر کم به لاغری ویتامین D بدن را نیز تامین کند.

 

نوشیدن آب
نوشیدن آب به خصوص قبل از وعده غذایی باعث می‌شود که معده شما پر شده و کمتر احساس گرسنگی بکنید. همین کار ساده مانع از ورود حجم زیاد غذا به بدن خواهد شد. تحقیقات نشان می‌دهد همین کار ساده در  سه ماه تا ۴۴ درصد به لاغر شدن شما کمک خواهد کرد.

 

خواب کافی
مطالعات متعدد ثابت کرده است اگر کمتر از ۵ تا ۶ ساعت در شبانه روز بخوانید حتما دچار چاقی خواهید شد. علت این اتفاق نیز این است که کم خوابی باعث می‌شود سرعت متابولیسم بدن کم شده و بدن مقداری از مواد غذایی دریافت شده را به صورت چربی در بدن ذخیره کند. که این مساله در بلند باعث اضافه وزن و چاقی خواهد شد. پس اندازه خوابیدن را فراموش نکنید.

 

کنترل استرس
استرس در همان ابتدای کار با ترشح هورمون آدرنالین و کورتیزول جلوی اشتها را خواهد گرفت اما افرادی که تحت استرس پایدار قرار دارند، کورتیزول موجود در خون باعث افزایش اشتها در بلند مدت خواهد شد. تحقیقات نشان می‌دهد که افرادی که تحت استرس پایدار هستند برای اینکه بر اعصاب و مغز کنترل کنند مواد قندی و کربوهیدرات بیشتری مصرف می‌کنند که همین عامل چاقی است.

پیاده روی، باغبانی
یوگا و مدیتیشن
و تکنیک های آرامش بخش
می‌توانند سطح استرس را در افراد به خوبی مدیریت کنند و مانع از پناه بردن فرد مضطرب به سمت خوراکی‌های بدون ارزش غذایی کند. پس مدیریت استرس را فراموش نکنید.

 

غذاهای پُرفیبر
میوه و سبزیجات دارای فیبر بسیار بالایی هستند. مهمترین دلیلی که در بسیاری از رژیم‌های غذایی توصیه به خوردن این مواد می‌شود این است که بعد از خوردن آن‌ها کمتر احساس گرسنگی خواهید کرد. و معده خیلی زود پر می‌شود و از آنجایی که هضم آن در بدن به سختی انجام می‌شود این مساله باعث می‌شود کمتر احساس گرسنگی بکنید.

میوه و سبزیجات
نخود فرنگی، لوبیا و …
آجیل و دانه‌ها
گندم و جو و …

 

شیر کم چرب
یک لیوان شیر گاو به‌طور عادی حدود ۱۶۸کالری دارد. به جای آن اگر از شیر بدون چربی یا کم‌چرب استفاده کنید (که در هر فنجان تنها ۷۲کالری دارد) به راحتی می‌توانید ۹۶‌کالری کم کنید. البته تازه و پاستوریزه بودن شیر از دیگر نکاتی است که قبل از خوردن ان باید به آن توجه داشته باشید.

چگونه لاغر شویم و لاغر بمانیم؟

حذف تنقلات
چیپس، پفک، پاپ‌کورن و .. علاوه بر اینکه دارای مواد مغذی نیستند، کالری بسیار زیادی دارند که باعث چاق شدن می‌شود. بنابراین بهتر است به جای آن‌ها یک میوه بخورید که هم شما را سیر و اشباع می‌کند و هم میزان مصرف کالری‌تان را کاهش خواهد داد. مثلا یک پرتقال متوسط تنها ۶۲‌کالری به شما می‌دهد؛ بنابراین می‌توانید سیر شوید بدون آنکه کالری زیادی دریافت کنید. پس یک راه چگونه لاغر شویم حذف تنقلات پر کالری است.

 

انواع نوشابه
چگونه لاغر شویم : با حذف نوشابه! تمام نوشیدنی‌های گازدار حدود ۱۵۰ تا ۱۷۰ کالری دارند، سعی کنید آنها را از رژیم خود حذف کرده و برای رفع تشنگی آب بنوشید. کالری آب صفر است بنابراین می‌توانید در کل با نوشیدن آن ۱۷۰‌کالری جلو بیفتید. علاوه بر این، آب می‌تواند تمام مواد زائد و سموم را از بدنتان دفع کرده و به جوان ماندن شما کمک کند.

 

حذف برنج
چگونه لاغر شویم : با حذف برنج! از آنجا که سبزیجات سرشار از مواد مغذی هستند، سبزیجات خانگی پخته شده همراه با ۲ کف دست نان سبوس‌دار گزینه‌ای عالی برای ناهار است. اما حتی اگر مجبور شدید بیرون از خانه غذا بخورید، سعی کنید به جای آنکه یک پرس سبزیجات خالی بخورید، غذایی بخورید که مخلوطی از سبزیجات و نان باشد. برنج حدود ۳۸۳‌کالری دارد. سبزی و ۲تکه نان سبوس‌دار حدود ۲۶۶کالری به شما می‌دهد. بنابراین اینجا هم می‌توانید ۱۱۷‌کالری کمتر مصرف کنید.

 

ورزش کردن
اگر از من بپرسید چگونه لاغر شویم می‌گویم با ورزش! قدم زدن آهسته یا با سرعتی نه چندان زیاد هم به شما کمک خواهد کرد ظرف ۳۰‌دقیقه بتوانید ۱۰۵کالری وزن کم کنید. دویدن بهترین گزینه است؛ با دویدن ظرف ۱۵‌دقیقه می‌توانید ۱۷۴کالری از دست بدهید. اگر هنگام آهسته قدم زدن خیلی احساس خستگی به شما دست داد، سعی کنید تنها ۳۰‌دقیقه راه بروید؛ با این کار می‌توانید ۷۵‌کالری وزن کم کنید. به علاوه سعی کنید استخر را هم امتحان کنید چون کمک می‌کند ظرف ۳۰‌دقیقه ۱۵۰‌کالری بسوزانید.

 

آهسته غذا خوردن
افرادی که سریع غذا می‌خورند معمولا در بلند مدت دچار اضافه وزن و چاقی خواهند شد. به همین لیل است که توصیه می‌شود که غذا را آرام بخورید. همچنین این کار مانع از بروز بیشتر هوا به داخل معده شده  مانع از بروز نفخ شکم در شما می‌شود و مشکلات گوارشی را در بدن به حداقل می‌رساند.

 

نوشیدن چای و قهوه
اگر از من بپرسید که چگونه لاغر شویم می‌گویم با نوشیدن چای و قهوه! نوشیدن این دو نوشیدنی پر طرفدار جهان باعث افزایش سرعت سوخت و ساز بدن به میزان ۳ تا ۱۱ درصد شده و به لاغر شدن کمک می‌کند.

 

خوردن غذای تند
غذای تند شده با فلفل قرمز حاوی کپسایسین است که سرعت سوخت و ساز بدن را بالا برده و تا حدودی جلوی اشتها را می‌گیرد. البته باید توجه داشته باشید که استفاده طولانی مدت از این حربه باعث می‌شود بدن در برابر ان مقاومت کند و دیگر مانع لاغری نشود.
منبع: سایت جیمتو

کليپ هاي پيشنهادي:

   

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

پرسش های متداول

پرسش های متداول

در صورتي که در مورد هر يک کليپ ها نظر و يا سوالي داريد لطفا ما را از طريق قسمت نظرات مطلع فرماييد. با تشکر

قوانین و مقررات سازمان

قوانین و مقررات سازمان

کلیه ضوابط و قوانین فروشگاه مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران ، قوانین تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده می باشد . در صورت هرگونه تغییر در ضوابط و قوانین فروشگاه متعاقبا تغییرات جدید در همین صفحه درج می گردد .

شرکت سازنده